28 Ağustos 2007 Salı

Necip Fazıl Kısakürek

İstanbul, 2006, 24. baskı, 13.5 x 19.5 cm., 264 sayfa, Türkçe, Karton kapak.
ISBN No: 975818024X

Kitap Necip Fazıl’ı anlatıyor, hemde kendi ağzından… Öncelikle belirtmeliyim ki Necip Fazıl çok zengin bir ailenin çocuğu imiş, önce Fransız sonra Amerikan mektebine kaydedilmiş.26 Mayıs 1904 doğumlu, 25 mayıs 1983′te de tahta atına biniyor Üstad…

ölüm ölene bayram, bayrama sevinmek var

oh ne güzel, bayramda tahta ata binmek var!

SAYFA: 29 ;

Dikkatimi çekti, yıl 1912 ve körpecik bir çocuk Fransız veya Amerikan mektebine veriliyor. Demek ki o zamanlarda da bu okullar ayrıcalıklı imiş. Ve muhtemelen zengin kesimin tercih ettiği mektepler… Yalnız bu sayfada dikkatimi çeken asıl olay; Amerikan mektenine kaydolan Necip Fazıl kendi ağzından anlatıyor:

Tam ana sınıfı yaşındayım…

Hala hatırımda; Mis Mardin isimli ak saçlı bir amerikan kadını, bana ismimi cismimi sordu. Cevap verdim. Bir kağıt uzattı ve:

- Şuraya tarih yaz, dedi; hangi tarihteysek yaz!

Ve benim “1328″ yadığımı görünce, kendisi, bir kağıt üzerine büyük yazılarla “1912″ diye yazdı.

Bunca yıl önce geçen o hadiseyi, o kağıdı elimle tutacak kadar kendime yakın görüyorum…

Evet ihtimalki öğretmen Necip Fazıl’ın hicri takvim kullanmasına kızmıştı. Çünkü hicri takvim müslümanlara özgü idi. Oysa onlar başka idi!!! demekki halkın tabi olduğu asimilasyon yıllar öncesinden ve gerçekten özümsetilerek yapılmış, yazık!

O ve ben

0 yorum:

analitik